HV Manual HS1 – Wittenhorst HS1 (16-12-’23)

De heren 1 van HV Manual zijn de eerste seizoenshelft geëindigd zoals ze begonnen zijn. In de laatste wedstrijd voor de winterstop was aartsrivaal HV Wittenhorst de tegenstander in de Wetteling. Opnieuw ondersteund door twee heren van HV Manual Heren B, begon HV Manual met een fitte selectie aan de uitdaging. In een zeer gelijk opgaande wedstrijd bleven de heren van Manual steeds op een kleine voorsprong van 1 of 2 doelpunten tot halverwege de eerste helft. Snel spel en goede afstandsschoten brachten de heren van Wittenhorst langszij tot 7-7. Dat was voor Manual de aanleiding om er een schepje boven op te doen zodat er bij rust een stand van 14-10 op het scorebord stond.

In de tweede helft kon HV Manual de voorsprong behouden maar wederom werd het na zo’n 20 minuten nog even spannend toen Wittenhorst van een achterstand van 4 punten terugkwam tot 1. Een belangrijke redding van Renzo Koenen gaf de rust en gedrevenheid waarmee de heren van Manual de voorsprong konden behouden. Bij het laatste fluitsignaal stond er een eindstand van 22-21 op het scorebord en daarmee bleven de twee punten in Venray.

Doelpuntenmakers: Driek Gabriëls (8), Willem van Duren (6), Titas Vaidžiūnas (4), Wiebe Wessel (3), Oscar Logister.

De volgende wedstrijd is op 21 januari tegen de Heren 1 van ESC’91 uit Steijn. Aan het begin van het seizoen eindigde dit duel in een 13-12 overwinning voor HV Manual.