HV Manual HS1 – HV Gemini HS2 (28-10-’23)

De heren van HV Manual hebben hun derde wedstrijd van het seizoen winnend afgesloten tegen HV Gemini uit Voerendaal. Na de flinke nederlaag van vorige week waren de heren van Manual gebrand om in eigen huis weer een overwinning te behalen in de 1e klasse. Dit zal echter een lastige opgave worden tegen het nog ongeslagen team uit Voerendaal. HV Manual begon wat onwennig aan de wedstrijd en kwam al snel op achterstand. Dankzij uitmuntend keeperswerk van Oscar Logister wist HV Manual nog in de voetsporen van HV Gemini te blijven. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg HV Manual langzaam de overhand en ging zelfs met een voorsprong de rust in (10-9). In de tweede helft gingen de heren uit Venray door waar ze gebleven waren. Dankzij een sterk opbouwtrio en een paar mooie acties op de hoek van Joep Weijs bouwde HV Manual de voorsprong uit naar een eindstand van 23-19.
Doelpuntenmakers HV Manual: Driek Gabriëls en Willem van Duren (6); Niek Bastiaans (5); Joep Weijs (3); Kingsley Lamptey (2) en Ruben Albers (1).

De heren spelen op zaterdag 4 november hun volgende competitieduel. Zij nemen het in Venlo op tegen het nog ongeslagen HC Groot Venlo.