HV Manual HS1 – HC Groot Venlo HS3 (24-02-’24)

Zaterdag 24 februari speelde Manual HS1 thuis tegen koploper HC Groot Venlo HS3. De uitwedstrijd eerder dit seizoen werd 32-12 in het voordeel van Venlo, dus het leek een lastige opgave te gaan worden om thuis 2 punten te pakken. Manual begon sterk aan de wedstrijd, en leek in de openingsfase Groot Venlo te verrassen. Groot Venlo wist sterk terug te komen en de wedstrijd bleef lang gelijk op gaan, wat leidde tot een ruststand van 10-11 in het voordeel van Groot Venlo. Na de rust werd het een erg fysieke wedstrijd, waarbij meerdere tijdstraffen aan beide kanten werden uitgedeeld. De heren van Manual hadden moeite om door de fysieke verdediging van Groot Venlo heen te komen en wisten daardoor weinig tot scoren te komen in het begin van de tweede helft. Toen Manual weer momentum kreeg was het al laat in de wedstrijd en werd een overwinning behalen erg lastig. De wedstrijd is geëindigd in een stand van 16-24 in het voordeel van Groot Venlo.

Doelpuntenmakers: Driek Gabriëls (5), Niek Bastiaans (3), Martijn Schütte (2), Titas Vaidziunas (2), Willem van Duren, Ruben Albers, Kingsley Lamptey, Wiebe Wessel.

Over een week reizen de heren af naar Beek voor een belangrijke wedstrijd.