HC Groot Venlo HS3 – HV Manual HS1 (04-11-’23)

Op zaterdag 4 november betraden de Heren 1 van HV Manual het handbalveld voor hun vierde wedstrijd van het seizoen tegen HC Groot Venlo. Met een ervaren team aan de overkant, was het vanaf het begin duidelijk dat Manual een lastige uitdaging te wachten stond.

In de openingsfase toonde HC Groot Venlo hun slimme spel, wat resulteerde in een snelle voorsprong van 7-0 na slechts 10 minuten. Manual had moeite om de speelstijl van hun tegenstanders te doorgronden, maar naarmate de wedstrijd vorderde, begon hun verdediging beter grip te krijgen op de situatie.

Aanvallend werd het echter een uitdaging voor Manual, de afwezigheid van twee belangrijke afstandschutters bemoeilijkte hun inspanningen. Groot Venlo benutte dit door Manual voldoende ruimte te geven voor afstandsschoten, waardoor het door de verdediging breken bemoeilijkt werd. Daarnaast had de tegenstander een ervaren doelman uit de eredivisie, waar Manual geen antwoord op had.

Pas laat in de wedstrijd wist Manual wat grip terug te krijgen, vooral in conditiespel en counteraanvallen. Dit resulteerde in enkele succesvolle aanvallen, maar dit had eerder moeten gebeuren om een kans te maken. De ruststand was 13-4 en de uiteindelijke score was 32-12 in het voordeel van HC Groot Venlo.

Hoewel de Heren van HV Manual uiteindelijk niet als winnaars uit de strijd kwamen, toonden ze veerkracht en bleven ze tot het einde vechten. Het belooft een leerzame ervaring te zijn voor het team terwijl ze zich voorbereiden op hun volgende tegenstander Beekse Fusie Club op donderdag 16 november in sporthal De Weert in Venray.

Doelpuntenmakers: Niek (4), Titas (4), Wiebe (4).

Op donderdag 16 november spelen de heren tegen Beekse Fusie Club HS3. De teams staan gelijk in de stand, dus dat belooft een spannende pot!