HV Manual HS1 – PSV Handbal HS2 (09-03-’24)

Afgelopen zaterdag kregen de handbal heren van Manual bezoek vanuit Eindhoven. PSV, de nummer twee in de competitie trad om 20:45 aan in de Wetteling. Daar de heren van Manual bij de uitwedstrijd nipt verloren met 30-26 beloofde dit weer een spannende pot te worden.
Bij aanvang van de wedstrijd bleek al snel dat de heren van PSV beter in hun spel zaten. Manual had moeite om door de verdediging van de eindhovenaren heen te breken en kwam moeilijk tot scoren. Aan de andere zijde wist PSV hun cirkelspeler te makkelijk te vinden en kon deze het de Venrayse keeper Renzo Koenen flink lastig maken. De ruststand was dan ook 8-13 in het voordeel van de gasten.
Na een rust vol wijsheden van de dit jaar aangestelde coach/trainer Gido Beurskens wist Manual weer een vuist te maken. Met dynamischer spel, een stevige verdediging en vooral veel snelheid werd er ingelopen op PSV en was er in de slotminuten zelfs sprake van een gelijke stand. De Eindhovenaren trokken alles uit de kast en wisten uiteindelijk met veel moeite een eindstand van 25-26 op het bord te zetten.
Manual verloor dan wel nipt van de nummer twee in de competitie maar liet zaterdag vooral zien nog volop te groeien en het ook de bovenste regionen moeilijk te kunnen maken.
Doelpuntmakers aan Venrayse zijde; Driek 9, Titas 5, Wiebe 4, Niek en Kingsley beide 3 en Willem 1.

Doelpuntenmakers: Driek Gabriëls (9), Titas Vaidziunas (5), Wiebe Wessel (4), Niek Bastiaans (3), Kingsley Lamptey (3), Willem van Duren.

De volgende thuiswedstrijd vindt plaats op donderdag 21 maart om 20:30 in sporthal de Weert. De heren van Manual ontvangen dan De Sprint uit Deurne.