HV Manual HS1 – Bergeijk HS1 (02-12-’23)

Na de afgelopen drie wedstrijden nipt verloren te hebben, waren de heren van HV Manual op zaterdag 2 december hongerig naar punten. Door de rustweek van de dames begon de wedstrijd van de heren eerder op de avond en dit leek Manual goed te doen.
De heren startten de wedstrijd scherp en fel, waarmee direct de toon gezet werd. Bergeijk wist enkele keren hun grote cirkelspeler te bereiken, maar de defensie van Manual paste zich hier goed op aan. Aanvallend schoten de Venrayse opbouwspelers met scherp, waardoor het duel een veelal gelijke score kende. Zoals al vaker dit seizoen liet doelman Renzo Koenen zijn keeperstalenten spreken, tot frustratie van de gasten uit Bergeijk. In combinatie met een sterke verdediging bracht dit veel kansen in de omschakeling. Manual maakte hier met hun snelle hoekspelers goed gebruik van en zo leken ze met een nipte voorsprong de rust te gaan bereiken. In de slotseconden scoorde Bergeijk toch nog de gelijkmaker, maar met deze goede helft op zak hadden heren uit Venray vertrouwen in het tweede stuk.

In de tweede helft pakten Manual de draad direct weer op. In de aanval werd gevaarlijk van afstand geschoten en alle terugkomende ballen waren voor cirkelspeler Wojtek. De speler uit de B-jeugd van Manual maakte grote indruk aan beide kanten van het veld. Ondanks het goede spel van de heren van Manual kwamen ze een kwartier voor eind toch achter. Een lastige positie waar het jonge team al vaker de punten heeft verspeeld. Dit keer was het echter anders, want de goede moed bleef erin en het team vocht voor elkaar. Twee tijdstraffen voor Manual kon het verschil ook niet maken. Via een paar fastbreaks en goed uitgespeelde aanvallen knokte Manual zich langs zij. Een mentale klap voor Bergeijk waar de heren uit Venray optimaal gebruik van maakten. Vijf minuten voor tijd kwamen de heren op drie punten voorsprong en daarmee was de strijd gestreden. Met een eindstand van 30-27 bleven de punten in Venray en klommen de heren van de laatste naar de zesde plek op de ranglijst. Een duidelijk teken van de stijgende lijn in het spel van de heren van Manual.

Doelpuntenmakers: Driek Gabriëls (8), Titas Vaidžiūnas (6), Niek Bastiaans (5), Kingsley Lamptey (3), Willem van Duren (3), Oscar Logister (2), Wojtek Zbicinski (2), Jochem Duisters.

Volgende week staat er geen wedstrijd op het programma. Op zaterdag 16 december spelen de heren de laatste wedstrijd van 2023, in eigen huis tegen Wittenhorst.